PROGRAMUL “EURO 200”
(ajutor financiar destinat achiziționării unui calculator personal nou)
„EURO 200” este un program prin care studenții din cadrul instituțiilor de învățământ superior acreditate din România, cu o vârstă de până la 26 de ani, care provin din familii cu un venit lunar brut de maximum 500 lei pe membru de familie, pot beneficia de un ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare.
Ajutorul financiar reprezintă echivalentul în lei a 200 de euro, eliberat sub forma unor bonuri valorice, pentru achiziţionarea unui calculator personal nou și se acordă o singură dată în cadrul unei familii.
Pentru obținerea ajutorului aferent achiziționării unui calculator în baza Legii nr.269/2004, studenții completează o cerere conform modelului prevăzut în anexa nr.2 din cadrul Hotărârii Guvernului nr. 1294/2004 pe care o depun la instituția de învățământ la care sunt înmatriculați.
Dosarul trebuie să cuprindă în mod obligatoriu:
- cerere tip (LINK);
- actul de identitate al studentului care aplică (original și copie);
- copii ale actelor de identitate sau ale certificatelor de naștere ale celorlalți membrii ai familiei;
- adeverința de la unitățile/instituțiile de învățământ din care să rezulte calitatea de elev sau student a celorlalți frați/surori;
- acte doveditoare, ăn original, privind veniturile brute ale membrilor familiei în luna precedentă depunerii cererii (adeverințe salariu, cupoane pensii, certificate fiscale, adeverințe cu veniturile agricole);
- declarații notariale de venituri pentru membrii de familie care nu realizează nici un venit;
- declarația pe propria răspundere a studentului, autentificată de notar, în sensul că venitul brut lunar pe membru de familie se încadrează în plafonul prevăzut (500 lei) și că dispune de diferența de bani pentru achiziționarea unui calculator cu o configurație minimă standard;
- adeverința eliberată de către instituția de învățământ (facultate) din care să rezulte că studentul a promovat minimum 45 de credite în anul universitar anterior depunerii cererii, cu excepția studenților din anul I, pentru care se va elibera doar o adeverință din care să rezulte calitatea de student;
-ancheta socială, emisă de autoritățile locale abilitate pentru verificarea veridicității declarațiilor de venit și a celor referitoare la bunurile familiei.
Toate actele în xerocopie vor avea specificația, de către secretariatul facultății, mențiunea “conform cu originalul” pe fiecare pagină, sub care vor semna atât primitorul cât și solicitantul.
Pentru mai multe detalii vă rugăm să consultați următoarele documente:
- Legea nr.269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare.
- Hotărârea Guvernului nr.1294/2004 privind Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimularii achiziționarii de calculatoar
- OMEC nr. 3746 / 08.04.2025 privind aprobarea Calendarului pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea achiziționării de calculatoare pentru anul 2025.
Depunerea cererilor și a dosarelor se va face până la data de 16.05.2025, la secretariatul facultății.