e-Learning in electrical engineering

Prima fază a evaluării: aşteptările studenţilor

4. Mijloace informatice şi Internet

4.1. Accesul la un calculator

Practic, totalitatea studenţilor belgieni, francezi şi portughezi au acces la un calculator, în afara universităţii, faţă de 8/10 din studenţii români.

 4.2. Accesul la Internet

7/10 din studenţii români nu au acces la Internet, la domiciliu:

  • 5/10 pentru că estimează că ar fi prea scump;
  • 2/10 pentru că nu au calculator.

9/10 din studenţii belgieni au acces la Internet, la domiciliu, din care 8/10 pe linie de mare viteză.

9/10 din studenţii portughezi au acces la Internet, la domiciliu, din care 7/10 pe linie de mare viteză.

6/10 din studenţii francezi au acces la Internet, la domiciliu, din care 4/10 pe linie de mare viteză:

  • 2/10 nu sunt conectaţi deoarece consideră că este inutil;
  • 2/10 nu sunt conectaţi deoarece estimează că ar fi prea scump.

4.3. Utilizarea calculatorului

Am invitat studenţii să formuleze două alegeri personale, una prioritară şi alta secundară, dintr-o serie de 8 utilizări potenţiale ale calculatorului.

a) Pentru a învăţa să utilizez diferite programe software.
b) Pentru a învăţa diferite materii, ca de exemplu limbi străine.
c) Pentru jocuri.
d) Pentru a edita documente pe diverse teme.
e) Pentru a mă ajuta să învăţ cursurile.
f) Pentru a asculta muzică sau a viziona filme.
g) Pentru a salva şi edita imagini, fotografii, secvenţe video.
h) Pentru a mă conecta la Internet.

4.4. Internet

4.4.1. Frecvenţa şi durata de conectare

4.4.2. Utilizarea Internet

Am invitat studenţii să formuleze două alegeri personale, una prioritară şi alta secundară, dintr-o serie de 8 utilizări potenţiale ale Internet-ului.

a) Pentru a vizita site-uri de informaţii legate de studiile mele.
b) Pentru a vizita site-uri de informaţii generale (ziare, cultură, sport).
c) Pentru a vizita site-uri de informaţii legate de subiectele de interes personal.
d) Vizitez puţin din fiecare, din curiozitate.
e) În principal pentru poşta electronică (e-mail).
f) Pentru jocuri on-line.
g) Pentru chat.
h) Pentru a descărca muzică, jocuri sau programe.

 4.5. Sinteză:

Studenţii români au un foarte redus acces la Internet, în afara universităţii, faţă de studenţii celorlalte universităţi implicate în anchetă.

Studenţii portughezi şi belgieni sunt cei care navighează cel mai frecvent şi petrec cel mai mult timp pe Internet.

Utilizarea Internet-ului, ca suport pentru studiile lor, pare destul de frecvent pentru studenţii diferitelor universităţi, cei portughezi fiind cei care au declarat cel mai frecvent că utilizează Internet-ul în acest scop.

începutul paginii

Responsabil site: Damien Grenier | Realizare: Sophie Labrique | © e-lee.net
Ultima actualizare: 30 septembrie 2005 | Responsabil versiunea română: Sergiu Ivanov