e-Learning in electrical engineering

Prima fază a evaluării: aşteptările studenţilor

3. Motivaţia faţă de studii

Am invitat studenţii să formuleze două alegeri personale, una prioritară şi alta secundară, dintr-o serie de 8 criterii potenţiale de motivare a studiilor.

a) Îmi place să descopăr lucruri noi şi să fac experimente.
b) Profesia de inginer este respectată şi stimată.
c) Îmi place exactitatea şi rigoarea ştiinţei.
d) Îmi place să învăţ şi să pun cunoştinţele mele în serviciul tuturor.
e) Sunt studii serioase şi permit întotdeauna găsirea unui serviciu.
f) Pentru mine, ştiinţele sunt un joc de copil, este cel mai uşor.
g) Alegerea a fost influenţată de părinţi.
h) Aceste studii îmi dau accesul la un serviciu bine plătit.

În general, curiozitatea şi securitatea serviciului sunt cele mai frecvente 2 criterii şi cele mai comune diferitelor ţări.

Studentul belgian mediu este cel care se declară cel mai animat de curiozitate şi de aspectul social sau colectiv al profesiei, el fiind totodată cel care se declară cel mai puţin sensibil la influenţa părinţilor, la necesitatea securităţii serviciului, la prestigiul profesiei şi la salariu.

Studentul român mediu se declară mai puţin animat de curiozitatea de a învăţa, în ceea ce priveşte motivul alegerii studiilor, dar el se declară mai sensibil la influenţa părinţilor şi la salariu, în comparaţie cu media.

Aşteptările studentului portughez mediu corespund mediei aşteptărilor studenţilor din diferitele ţări. Totuşi, el se declară mai sensibil, decât media, la prestigiul profesiunii şi mai puţin sensibil la influenţa părinţilor.

Aşteptările studentului francez mediu corespund mediei aşteptărilor studenţilor din diferitele ţări. El se declară totuşi mai sensibil decât media, în ceea ce priveşte salariul.

 

începutul paginii

Responsabil site: Damien Grenier | Realizare: Sophie Labrique | © e-lee.net
Ultima actualizare: 30 septembrie 2005 | Responsabil versiunea română: Sergiu Ivanov